Audiosoft Forums Last active: Never
Not logged in [Login - Register]
Go To Bottom

Printable Version | Subscribe | Add to Favourites   Post new thread Poll:
Author: Subject: Images problems
tof
Junior Member
**




Posts: 4
Registered: 1-6-2004
Member Is Offline

posted on 1-6-2004 at 04:50 PM Edit Post Reply With Quote
Images problems

I've just downloading this soft
all work fine exept images covers
sometime it's ok and sometime no???

So I'm looking for a doc; but nothing!

How must be the image to be display?
(all my music directorys contains front, back and thumbnail image)
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Pirk
Posting Freak
*****




Posts: 3976
Registered: 3-11-2003
Location: France
Member Is Offline

posted on 1-6-2004 at 09:22 PM Edit Post Reply With Quote
Normalement eJukebox essaie de trouver lui-même automatiquement une image pour chaque album sur Internet! mais ça ne marche pas toujours bien... Si tu as déjà les pochettes de tes albums tu peux les utiliser quand même! C'est ce que je fais d'ailleurs... Il faut se servir de l'éditeur intégré à eJukebox (en faisant un click droit sur un des titres de l'album) pour indiquer le chemin de l'image correspondant (une vignette en 300x300 est plus que suffisante). Mais l'inconvénient est qu'il faut faire ça pour chaque album... Je sais, c'est dommage quand on a déjà mis toutes les images dans le répertoire de chaque album. Mais bon, les gens Audiosoft n'ont jamais voulu utiliser une méthode qui recherche automatiquement les images dans le répertoire de chaque album car le programme est prévu pour gérer des mp3 "en vrac" sans qu'il soit besoin de les classer par album avant...
View User's Profile Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
tof
Junior Member
**




Posts: 4
Registered: 1-6-2004
Member Is Offline

posted on 1-7-2004 at 09:23 AM Edit Post Reply With Quote
Merci pour toutes ces prescisions (en francais en plus :cool: ) .
J'ai lu dans ces forums que Ejukebox utilisait une base de données qui lui est propre pour les images
Peut etre peut on intervenir sur cette base..?
Dommage qd meme qu'on ne puissent utiliser directement les images stockées de facon plus simple..mais bon.
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Pirk
Posting Freak
*****




Posts: 3976
Registered: 3-11-2003
Location: France
Member Is Offline

posted on 1-7-2004 at 10:12 AM Edit Post Reply With Quote
C'est un plaisir pour moi de partager mon expérience d'eJukebox avec un francophone (de France?). C'est beaucoup plus facile pour moi qu'en anglais...
Pour la base de donnée, il y en a qui ont essayé de l'ouvrir, avec Access je crois bien. Je sais pas ce que ça peut donner... moi j'ai jamais essayé.
Pour le stockage des images, c'est un peu compliqué à expliquer comment ça fonctionne car il y a plusieurs zones de stockage des images possibles; je vais essayer de résumer:
- Les images trouvées par le programme sur internet sont stockées dans la database uniquement.
- Si l'image est ajoutée manuellement, elle est stockée dans la database mais aussi dans chaque fichier mp3 de l'album! (dans les tag id3).
L'avantage de cette dernière méthode est qu'en cas de perte ou plantage de la database, lors d'un "rebuild" le programme retrouve - automatiquement cette fois! - les images contenues dans les fichiers mp3. C'est une habitude à prendre avec eJukebox... Mais bon, comme c'est un très bon programme, ça en vaut la peine! :)
View User's Profile Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Fishy
Senior Member
****


Avatar


Posts: 960
Registered: 10-19-2003
Location: Norway, Trondheim
Member Is Offline

posted on 1-7-2004 at 07:42 PM Edit Post Reply With Quote
hmm french is a nice and interesting language.. Especially when spoken by a female.. In general I like France and french pretty good :) But, don't take me wrong at this, it would be interesting to know what you are talking about in this thread ;)



-----------
Fishy
View User's Profile Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member Fishy's ICQ status
Pirk
Posting Freak
*****




Posts: 3976
Registered: 3-11-2003
Location: France
Member Is Offline

posted on 1-7-2004 at 08:32 PM Edit Post Reply With Quote
Er!... in fact we plot something... maybe against Norway! :D ... I joke! ;)

Well, i just try to explain to tof how images are stored by eJukebox.
tof - and me too! - thinks that would be great if eJukebox could recognize images which are in the same directory than each album during the database building... But i tell to him eJukebox works differently (local images are stored in the tags)... and he tell me: What a shame that can't be more simple! :(

So you see Fishy, it's still the same story when a new user - only the French? - start with eJukebox . He is a bit disoriented when he wants to display images in eJukebox! Especially when he have already all the correct images stored with its albums...
View User's Profile Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Fishy
Senior Member
****


Avatar


Posts: 960
Registered: 10-19-2003
Location: Norway, Trondheim
Member Is Offline

posted on 1-7-2004 at 11:02 PM Edit Post Reply With Quote
hehe you be careful now Sir :) Or maybe you want me to mail you some of the cold heavy snow we got up here these days? :D

Making ej use the images in the folders of the albums is actually a brilliant idea. But I think it would take some dramatic poll on the computer which had to, in realtime, add the images directly from the folders into the tags. It could even take days on slow computers (like mine) with a huge album collection.

Making things happen at auto isn't always analogue with userfriendlyness so to say.. Let them eat cake! ;)




-----------
Fishy
View User's Profile Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member Fishy's ICQ status
kraymer
Junior Member
**




Posts: 12
Registered: 1-8-2004
Member Is Offline

posted on 1-8-2004 at 08:52 AM Edit Post Reply With Quote
+1 en ce qui concerne les français

je suis d'accord en ce qui concerne les images, c lourd, et stocker en moyenne une 10aine de fois la même image pour un album (la taille de l'image s'ajoute bien à celle de chaque mp3, c çà ?)c pas économique au niveau de la place.
En dehors de çà le programme est très plaisant à utiliser, j'imagine ke le top c d'avoir une base de données à laquelle on ne fait k'ajouter des fichiers. Pasque là com je débute je retagge ma base de donnée originale, ajoute des images, etc .... çà plante assez souvent.

Une option intéressante serait de pouvoir attribuer un ranking à la chanson ki est jouée dans le jukebox via une combinaison de touche

exemple : j'entend une chanson ki me plait et je tape Ctrl+R+5 pour lui attribuer 5 étoiles
View User's Profile View All Posts By User U2U Member This User Has MSN Messenger
Pirk
Posting Freak
*****




Posts: 3976
Registered: 3-11-2003
Location: France
Member Is Offline

posted on 1-8-2004 at 10:12 AM Edit Post Reply With Quote
Fishy,
So you are snowed in... :D I already have some snow and cold too, thank you! Maybe in summer i will change some sun for snow! ;)

I think eJukebox could optionaly take the images from the folders and add them directly to the database, without any id3 image! So that would be very fast during the database building. But it's another politic...

kraymer,
Y'a déjà des raccourcis clavier pour attribuer les étoiles aux chansons:
CTRL +
`=0 stars
1=1/2 star
2=1 star
3=1 1/2
4=2
5=2 1/2
6=3
7=3 1/2
8=4
9=4 1/2
0=5 stars
...et y'en a encore plein d'autres! regarde dans le fichier "Keyboard Shortcuts.txt" situé dans le répertoire d'eJukebox. ;)
View User's Profile Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top

Audiosoft Home | Download EJukebox for Windows | Register EJukebox
©2019 Audiosoft Network. All rights reserved.
[queries: 16]
HTML5 Color Picker for CSS Opacity
Short Url Service with Stats